Cercetătorii de la Universitatea din Missouri, SUA, au creat un sistem de evaluare a personalității utilizatorilor de Facebook, potrivit livescience.com.
Experții au ajuns la concluzia că modul și frecvența cu care postăm pe rețeaua de socializare, și nu neapărat ce postăm, pot oferi indicii cu privire la trăsăturile de caracter ale fiecăruia dintre noi.
Heather Shoenberger, doctorand la Universitatea din Missouri, a demarat cercetarea cu un chestionar, urmat de un test de personalitate, ambele aplicate unor utilizatori de Facebook.
Potrivit concluziilor acesteia, persoanele cu un apetit ridicat pentru activități riscante în viața de zi cu zi au tendința de a-și petrece timpul în online interacționând frecvent cu prietenii, postând poze și actualizându-și constant statusul.
Pe de altă parte, persoanele rezervate ori introvertite preferă să își petreacă timpul pe Facebook urmărind fluxul de știri, în detrimentul socializării cu internauții.
Scala dezvoltată de cercetătorii americani poate veni în ajutorul specialiștilor în marketing și publicitate, care își vor găsi astfel mai ușor publicul țintă, potrivit lui Shoenberger. Spre exemplu, o companie care are ca public țintă iubitorii de aventură poate ajunge mai ușor la ei, urmărindu-le acestora activitatea pe Facebook.